نحوه حفاظت دوربین مداربسته در برابر رعد و برق

نحوه حفاظت دوربین مداربسته در برابر رعد و برق ، اگرچه بیشتر مردم طوفان‌های رعد و برق را به عنوان مواردی مضر نمی دانند، اما هنوز هر ساله بیش از 17 میلیارد تومان به گفته مؤسسه اطلاعات بیمه خسارت وارد می‌شود، بنابراین، مهم است اقدامات صحیحی را برای حفاظت از سیستم دوربین‌های مداربسته خود انجام دهید تا نیازی به هزینه زیاد جهت تعویض تجهیزات آسیب دیده نداشته باشید.

به دلیلی خاص دوربین‌های مداربسته به رعد و برق جذب می‌شوند؟


برخورد رعد و برق همواره در جستجوی مسیری با کمترین مقاومت به زمین است. دوربین‌های مداربسته به طور ضروری مورد ضربه رعد و برق قرار نمی‌گیرند و جذابیت بیشتری نسبت به دیگر الکترونیک‌ها یا ساختمان‌ها برای رعد و برق ندارند. اما به دلیل قرار گرفتن معمولاً در ارتفاعات بالا از ساختمان‌ها و استوانه‌های نوری یا ستون‌های نورپردازی برای دستیابی به دید خوب، دوربین‌های امنیتی به طور معمول با برخورد رعد و برق مواجه می‌شوند. اکثر دوربین‌ها همچنین از فلز ساخته شده‌اند که هادی خوبی برق است و آنها را در برابر رعد و برق آسیب‌پذیر می‌کند. زمانی که دوربین‌ها در ساختمان‌های بلند قرار می‌گیرند، به عنوان نیزه‌های رعد و برق عمل می‌کنند. اگر اقدامات صحیحی برای محافظت در برابر رعد و برق انجام نشود، کل سیستم ممکن است به خاطر برخورد با برق، آسیب ببیند.

بهترین روش ها و نحوه حفاظت دوربین مداربسته در برابر رعد و برق


برخورد صاعقه می تواند آسیب قابل توجهی به PoE یا دوربین های امنیتی آنالوگ وارد کند و نظارت بر اموال شما را مختل کند. برای اینکه مطمئن شوید دوربین‌های شما به کار خود ادامه می‌دهند و نظارت و کنترل متوقف نمیشود، باید اقداماتی را برای محافظت از آنها در برابر آسیب صاعقه انجام دهید. با اجرای این روش ها، می توانید به حفظ تجهیزات امنیتی خود در برابر آسیب صاعقه کمک کنید، اموال خود را ایمن و ایمن نگه دارید و از هزینه های اضافی برای جایگزینی تجهیزات آسیب دیده جلوگیری کنید.

نصب و راه اندازی


مکان و نحوه نصب یا نصب دوربین مداربسته تفاوت زیادی در میزان احتمال برخورد صاعقه یا آسیب غیرمستقیم در اثر برخورد ارتباط نزدیک دارد.

نحوه حفاظت دوربین مداربسته در برابر رعد و برق

اگر دوربین‌ها را روی براکتی نصب کنید که به طور ایمن به ساختمان یا سازه متصل است، بادهای شدید در طول طوفان رعد و برق نمی‌تواند به دوربین آسیب برساند. هنگام خرید دوربین مداربسته، حتما برگه مشخصات محصول را بررسی کنید که آیا دوربین در برابر آب و هوا مقاوم است و از محافظت در برابر ولتاژ اضافی برخوردار است یا خیر.

در زیر نکاتی در مورد نحوه حفاظت دوربین مداربسته در برابر رعد و برق آورده شده است.

اگر دوربین‌ها را دور از سازه‌های بلند مانند درختان یا ساختمان‌ها نصب کنید، رعد و برق کمتر به آنها آسیب می‌رساند.
از نصب دوربین به عنوان بالاترین سازه در ملک خودداری کنید.
از نصب دوربین روی تیرک فلزی خودداری کنید. اگر گزینه دیگری ندارید، باید در کنار یک سیستم زمین مناسب نصب شده در پایه، به قطب متصل شود.
اگر باید روی تیر نصب کنید، از یک تیر غیرفلزی استفاده کنید و دوربین را به یک بند مسی 1.5 اینچی متصل کنید، که از پایه دوربین تا سیستم زمین در پایه اجرا می شود.

اتصال به زمین


اتصال به زمین با ایجاد یک مسیر امن و مستقیم برای عبور جریان الکتریکی، به محافظت از دوربین های مداربسته فضای باز در برابر صاعقه کمک می کند. اتصال زمین با اتصال براکت نصب دوربین به میله اتصال زمین یا با کشیدن سیم اتصال از دوربین به نقطه یا سیستم اتصال به زمین انجام می شود. با اتصال دوربین به نقطه اتصال به زمین، جریان الکتریکی ناشی از برخورد صاعقه به جای اینکه از دوربین عبور کند، از سیم اتصال به زمین می‌رود و به زمین می‌رود.

یک سیستم زمین رعد و برق می تواند به سرعت انرژی رعد و برق زیادی را به زمین ارسال کند. این سیستم باعث می‌شود که احتمال آسیب رعد و برق به دوربین‌های شما در خارج از منزل کمتر شود. برای اتصال زمین مناسب، تسمه اتصال به زمین، مانند تسمه مسی 1.5 اینچی، باید به یک سیستم اتصال به زمین نزدیک به دوربین متصل شود. سیستم زمین اساساً 4 میله با طول حداقل 8 فوت است که در اعماق زمین دفن شده اند و 3 اینچ اول از زمین خارج می شود. این کمک می کند مطمئن شوید که هنگام برخورد رعد و برق، ولتاژ به داخل زمین می رود و نه به دوربین. برای یک سیستم زمین مناسب، توصیه می شود که 4 میله اتصال به زمین حداقل 16 فوت از هر قطب فاصله داشته باشند و در فواصل مساوی از یکدیگر در یک دایره قرار گیرند.

اتصال زمین مناسب یکی از مهمترین اقدامات برای محافظت از دوربین های امنیتی در برابر آسیب صاعقه است. برای اطمینان از راه اندازی صحیح و ایمن تجهیزات زمین، داشتن یک برقکار حرفه ای مهم است.

سوئیچ ها و محافظ های برق


سوئیچ‌های Power-Over-Ethernet (PoE) و محافظ‌های ولتاژ یک لایه حفاظتی اضافی در برابر آسیب صاعقه به دوربین‌های امنیتی PoE اضافه می‌کنند.

سوئیچ‌های PoE دستگاه‌هایی هستند که هم نیرو و هم داده را از طریق یک کابل اترنت به دوربین امنیتی PoE ارسال می‌کنند. آنها همچنین با ایفای نقش به عنوان یک بافر و دادن منبع تغذیه ثابت به دوربین کمک می کنند تا دوربین ها را از نوسانات برق در امان نگه دارند. همچنین، برخی از سوئیچ‌های PoE دارای حفاظت از نوسانات داخلی هستند که به دو روش کلیدی به کاهش آسیب صاعقه کمک می‌کند:

1)یک سوئیچ PoE با محافظت در برابر نوسانات برق از رسیدن ولتاژ به دوربین و آسیب رساندن به آن جلوگیری می کند.
2)یک سوئیچ PoE می‌تواند به عنوان یک بافر بین دوربین‌های مختلف با کاهش انتشار اضافه ولتاژ از یک کابل دوربین به کابل دیگر عمل کند.1


محافظ‌های ولتاژ دستگاه‌هایی هستند که با جلوگیری از انتشار نوک ولتاژ به هر وسیله الکترونیکی متصل، به حفظ تجهیزات الکترونیکی در برابر نوسانات برق از سوکت برق کمک می‌کنند. محافظ های برق به یک پریز برق متصل می شوند و دوربین های امنیتی را می توان با استفاده از آداپتورهای برق جداگانه به محافظ برق متصل کرد. محافظ‌های برق می‌توانند به دوربین‌ها در برابر نوسانات برق روی خط برق ناشی از برخورد صاعقه و سایر مشکلات الکتریکی در امان بمانند. آنها به ویژه در مناطقی که مستعد رعد و برق هستند مفید هستند.

مهم است بدانید که محافظ های برق و سوئیچ های PoE نمی توانند 100٪ مواقع از دوربین های امنیتی در برابر آسیب صاعقه محافظت کنند، اما خطر کلی آسیب به کل سیستم امنیتی را کاهش می دهند. همچنین مهم است که از مارک های معتبر استفاده کنید و بررسی کنید که محافظ های ولتاژ دارای حفاظت کافی در برابر ولتاژ بیش از حد، اندازه گیری شده بر حسب ژول، برای محافظت از وسایل الکترونیکی متصل هستند. ما پیشنهاد می کنیم از یک محافظ برق با حداقل 1000 ژول حفاظت از برندهایی مانند Tripplite، Cyberpower یا Belkin استفاده کنید.

منابع تغذیه بدون وقفه


منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) با روشن نگه داشتن دوربین یا کل سیستم دوربین امنیتی حتی اگر صاعقه برق را قطع کند یا باعث خاموشی شود، به محافظت از دوربین های امنیتی در برابر آسیب صاعقه کمک می کند.

یو پی اس وسیله ای است که تجهیزات الکترونیکی را هنگامی که منبع اصلی برق قطع می شود، روشن نگه می دارد. این دوربین ها را در برابر آسیب هایی که ممکن است در هنگام قطع برق اتفاق بیفتد با تامین برق ثابت محافظت می کند. این ویژگی به دوربین اجازه می دهد برای مدت کوتاهی مانند 30 دقیقه روشن بماند، حتی اگر منبع اصلی برق قطع شود.

یک یو پی اس همچنین به عنوان محافظ برق عمل می کند و به محافظت از دوربین ها در برابر نوسانات ناشی از قطع برق یا خاموشی کمک می کند. مهم است که به یاد داشته باشید، مانند محافظ های برق، یک یو پی اس محافظت بی عیب و نقصی ارائه نمی دهد، اما احتمال آسیب دیدن دوربین های امنیتی را بسیار کمتر می کند. همچنین در صورت قطع برق، زمان بیشتری برای خاموش کردن ایمن دوربین ها می دهد.

لینک های پیشنهادی :